Black Rooster Brewery, The Hoptimizer – not that hoptimized
Låt oss städa bort själva “skon klämmer”-frågan först. När en IPA kommer dragandes och kallar sig själv The Hoptimizer, då börjar det ju dra i humletarmen. Så långt spelar vi i samma lag. Men när du tror att du har värvat en tungviktare på 110 pannor som går in och levererar direkt och så är det Lill-Erik som smyger upp på mattan, ja, då ställer du dig inte upp och glädjehoppar… The Hoptimizer, hon är ingen humlebomb (Ölhunden är ute och sneseglar här..). Hon är en duglig sommar-IPA som du suger i dig ihop med ett bättre grillspett.
Doftmässigt är det världsklass. Det är en sån där IPA som du kan sitta och sniffa på en hel kväll utan att känna dig pervers. Beskan är duglig, utan att det bränner till på tungan. För en flaska får du pynta upp 50 kronor på bolaget och har du en bra väderrapport till hands så är det ett tips så gott som något att köpa loss ett par och plocka med dem ut i solen. Jag kommer inte att längta efter en Hoptimizer, men jag kommer att dricka den igen. Kvantitativa betyg jobbar vi ju inte med här*. Men det här är en öl som sätter sprätt på merparten av dina smaklökar. Så kan vi säga.
India pale ales slutbetyg:
(5/10)
*Vi gjorde inte det då. Nu gör vi det.

Om Daniel
Dricker en Hell till grillat, en Punk IPA efter jobbet och en Indianviken till maten. Bangar aldrig på en humlebomb! Väntar fortfarande på att dricka den perfekta ölen. Men Mohawk Extra IPA kom ganska nära.
Läs fler inlägg jag har skrivit!
I’m very sorry, 4:46. Either you’ve only ever worked in awful ageceins or you’re a soulless hack; why else would you continue to work in a ‘ruined’ industry when so much good stuff is getting made in good ageceins?Thanks to the many commenters who have asked for interesting chats, or warned us planners against inundating you with too much information. They’re points worth keeping in mind.Most good advertising has good planning – not always done by planners – behind it. Some of the best ‘planners’ I’ve worked with are creative directors. It’s true that there was good advertising made before planners existed, and that some very good advertising gets made today without planners. So planners have to be both rigorous and inspiring to be worth what ageceins pay them. What else do we do all day?As head of a planning department, I want to describe some of the elements of the planning job to dispel some of the ignorance shown in previous comments. Planners spend weeks working with clients, speaking with buyers of the product, and wading through reams of market data; they then whittle down the issues into a solvable problem. And most of them enjoy it. If they’re any good, they then try to find a way of presenting the problem in a way that uniquely gives the brand an advantage while inspiring creative people.I think you’ll agree it’s worth finding and paying for people who will focus on these tasks.Without planning, it’s creatives versus the client’s researchers. Without planning, it’s creatives wading through a yearly marketing plan, trying to work out what actually needs to get done.